Via Portilla de Padornelo naar Lubian

16 september 2019 - Lubián, Spanje

Vandaag was een heftige dag. Om te beginnen omhoog naar de Portilla de Padornello. 1350 hoog. Het hoogste punt van de via de la Plata. Het was een klim van bijna 10 km. Het weer was slecht. Druppeltjes in het begin maar het het viel er al snel mals uit. Snel de poncho aan en stappen maar. Ging gewoon erg goed. Langzaam maar zeker. Jammer dat het hoogste punt niet gemarkeetd was maar net ovet de top was een mooi hotel voor koffie en om even bij komen. Daarna flinke ingewikkelde afdaling omdat tunnels en oversteken over de hoge snelheidstrein gesloten waren door werkzaamheden. Dan maar 4 km omlopen. Uiteindelijk aangekomen in mooie albergue municipale in een compleet ander soort dorp als hiervoor  Snel goed gegeten en terug naar de albergue om te gaan slapen . Morgen weer 24  km voor de boeg in Galiciè. Prima speciale dag met 19 km op de teller. Daarover morgen meer.

P.S. Ik vind de reacties heel leuk.  Gracias amablemente

1. Willem:
    16 september 2019
    Hallo opa hier is Lise. Nog vele kilometers verder lopen en doe goed je best want het lopen is niet zo ver meer. Groetjes en xxx van papa mama Lise Eline Fenne
  2. Wil:
    17 september 2019
    Deze reactie geeft vleugels. Dat jij al zo goed schrijen kunt Lise . Chapeau ! En dat in 14 dagen. Geweldig.
  3. Mari:
    16 september 2019
    Een unieke pelgrim met tunnelvisie!
  4. Wil:
    17 september 2019
    En ik heb nog vele tunnels te gaan.
  5. Ynez:
    16 september 2019
    Die derde foto zou een schilderij van Van Gogh kunnen zijn. Ga zo door!
  6. Wilma:
    16 september 2019
    Je mag trots zijn op jezelf! 🤩
  7. Wilma:
    16 september 2019
    En je Spaans gaat ook met sprongen vooruit! Als je nog maar Frans kent straks....
  8. Wil:
    Si signora.
  9. Peter en Corry van den heijkant:
    Hoi Willem,
    Wat fantastisch dat je weer aan het lopen bent. Wij zijn weer terug uit IJsland en we volgen graag jouw verhaal. Veel succes!
  10. Wil:
    17 september 2019
    Ik vind het fijn dat jullie mij volgen.
  11. Mieke:
    Goed bezig willem👍🏼
  12. Wil:
    17 september 2019
    Had je iets anders verwacht ?
  13. Mieke:
    17 september 2019
    Nee hoor vol vertrouwen dat het goed gaat!